Apps, social media, e-mailcampagnes en dergelijke ten spijt; er gaat niets boven een good old gedrukt magazine. Op het stapeltje van drie jaargangen komt eind 2022 een vierde ‘Thuis’. Het magazine is een manier om te laten zien dat woningcorporatie Woonconcept betrokken is bij bewoners.
Friese Kansen is een event op Vlieland waar serieus en vol energie word gebrainstormd over thema’s die er voor Friesland toe doen. Met resultaat; vrijblijvend een weekendje lullen en dan weer back to business op het vasteland is er niet bij. Om de editie van
Wat was ik – en velen met mij – vroeger blij als er een extra dik nummer van de Donald Duck op de mat lag. Van der Veen & Kromhout Registeraccountants & Belastingadviseurs pakte december 2018 uit met een extra dik kerstnummer. Maar liefst zestien
Hartverwarmend! Ik mocht in de donkere dagen een verhaal met een heuse kerstboodschap optekenen uit de mond van een betrokken huurder van opdrachtgever Woonconcept. (…) Ze droomt van een hofje waar mensen zelfstandig, maar toch samen wonen. Waar mensen alles delen wat je maar praktisch
De eerste editie van een jaarlijks verschijnende ‘Krant Van Smaak’ van de warme-maaltijdbezorger in het Noorden. De werknaam luidde Van SMAAKKRANT; ik vond Krant Van Smaak leuker; die werd het. Doelgroep: divers, richtpunt: de thuiszorgmedewerkers. Een acht pagina’s tellende krant met het verhaal van Van
Mijn eerste echte klant: Impuls, het breedtesportproject van de samenwerkende gemeenten Skarsterlân, Sneek, Lemsterland en Heerenveen. En breed is het: EZVC verzorgde concept, communicatieplan, logo, huisstijl, slogan, folders, nieuwsbrief en campagnes. In opdracht schakelde ik fotografen, vormgevers, drukkers, spandoekmakers en bidonbedrukkers in. Jaren achtereen kon in de
Als je meer dan twaalf jaar ieder kwartaal een klant en een medewerker van een accountantskantoor interviewt, doorgrond je dat bedrijf zo langzamerhand wel. Voor Van der Veen & Kromhout Registeraccountants en Belastingadviseurs heb ik teksten voor brochures, productleaflets, IM’ers, website, app en nieuwsbrieven geschreven.
Met veel plezier heb ik enkele malen (2015 – 2018) de Verkeerskrant Drenthe vol geschreven. Plezier omdat het over verkeer gaat, dus over mij en iedereen die ik ken. En plezier omdat de onderwerpen enorm divers zijn. Interviews – meestal telefonisch/via Skype – met gedeputeerden, wetenschappers,
Al ruim tien jaar interview ik per kwartaal een werknemer en een klant van Van der Veen & Kromhout Registeraccountants en Belastingadviseurs voor hun nieuwsbrief Op Koers. En ik vul twee rubrieken. Iemand portretteren in zijn omgeving (uitoefening van zijn vak, aan het roer van zijn bedrijf) is prachtig werk. Reacties als ‘Mijn vrouw die het las, zegt dat de beschrijving helemaal raak is’ zijn hartverwarmend. Schrijven is het vak, luisteren de belangrijkste vaardigheid.
Opdrachtgever: Junction
In opdracht van gemeente en woningcorporatie verzorg ik de eindredactie van een wijkkrant in Steenwijk. Deze wijk wordt zowel stedenbouwkundig als sociaal stevig onder handen genomen. Draagvlak is van groot belang; uit onderzoek is gebleken dat de Kijk op West door wijkbewoners zeer gewaardeerd wordt. Het is de kunst een goede mix te houden tussen allerhande gebeurtenissen in de wijk enerzijds en officieel nieuws van de instanties anderzijds, en dit alles goed leesbaar in prettig vormgegeven krant te gieten. Het is een licht vormgegeven krant met veel ruimte voor herkenbaar beeld. De vorm is van groot belang en daarom hou ik daar een flinke vinger in de pap.
In opdracht van: Gemeente Steenwijkerland en woningcorporatie Woonconcept
Opmaak en druk: BijzonderDruk
Het is een leuke, jaarlijks terugkerende klus: de nieuwsbrief van pompenbedrijf Van Heck. De avonturen van Jeroen van Heck inspireren mij tot het vol schrijven van een zakelijke nieuwsbrief – wordt wereldwijd verspreid in drie talen – met een vleugje sfeer van een spannend jongensboek. Dit doe
Koren op mijn molen: met een briefing onderweg, iemand particulier of bedrijf interviewen en een pakkend verhaal schrijven, passend bij de opdrachtgever. Voor Rabobank Emmen-Coevorden heb ik een aantal verhalen mogen schrijven. Particulieren geïnterviewd over hun hypotheek, bedrijven over de dienstverlening van de bank en medewerkers over hun
Dicht bij huis: over de aanleg van een rondweg rond het dorp waar ik woon werd verslag gedaan via een nieuwsbrief. Ik heb de wethouder geïnterviewd en een ecoloog die ervoor zorgde dat de habitat van beschermde visjes en vleermuizen niet werd afgenomen. Grappig detail: de provincie Friesland
Biense Dijkstra, piepjong als directeur van Draisma Makkum. Lang voordat zijn bedrijf groot werd, dacht hij al groot: er moest een nieuwsbrief komen. De allereerste; dit is er eentje om in te lijsten. Destijds gemaakt in dienst van Hemmen & Solarz.