Een – letterlijk en figuurlijk – lekker reclameklusje: een brochure over een product schrijven. In dit geval een rokerige, zoute borrelkaas, nieuw in West-Europa. Hoe gaat dat in z’n werk? Via het bureau CMCG word ik naar de klant gestuurd, die ik ontmoet in een
Realisatie: Een Zaak Van Communicatie. Dus: veel regelen en coördineren, zowel voor mij als de opdrachtgever, voor wie dit de eerste keer was. Foto’s verzamelen, basisvormgeving bedenken in samenwerking met de vormgever, redigeren van vele tekstjes, titel bedenken, woekeren met de ruimte… Uiteindelijk in sneltreinvaart
Vroegûh… toen was internet nieuw. Toen werd internet nog met een hoofdletter geschreven! En toen gingen landen rond de Waddenzee een internationaal kenniscentrum op internet plaatsen, met allerlei goede bedoelingen. Op het moment dat ik aan deze opdracht werkte, had het bureau waar ik werkte
Mijn eerste echte klant: Impuls, het breedtesportproject van de samenwerkende gemeenten Skarsterlân, Sneek, Lemsterland en Heerenveen. En breed is het: EZVC verzorgde concept, communicatieplan, logo, huisstijl, slogan, folders, nieuwsbrief en campagnes. In opdracht schakelde ik fotografen, vormgevers, drukkers, spandoekmakers en bidonbedrukkers in. Jaren achtereen kon in de
Als je meer dan twaalf jaar ieder kwartaal een klant en een medewerker van een accountantskantoor interviewt, doorgrond je dat bedrijf zo langzamerhand wel. Voor Van der Veen & Kromhout Registeraccountants en Belastingadviseurs heb ik teksten voor brochures, productleaflets, IM’ers, website, app en nieuwsbrieven geschreven.
Twee jaar achter elkaar heb ik de volledige productie van het jaarverslag van Thuiszorg Het Friese Land mogen verzorgen. Met twee totaal verschillende briefings ontstonden twee totaal verschillende drukwerkjes. Maar wel van dezelfde kwaliteit!
Opmaak: Leon Janssens, Olav Lens, Robert Mijdendorp
Fotografie: Henri Vos en Robert Mijdendorp
Drukwerk: Graphic Support en Schaafsma & Brouwer
Concept, tekst, productie: Jeroen Tollenaar
Productleaflets van Van Heck worden een voor een vernieuwd. De vormgeving gaat in een nieuw jasje van Bootsma Design en de tekst wordt kritisch bekeken door Van Heck en geredigeerd (zonodig herschreven) door Een Zaak Van Communicatie. Doordat ik al jaren de nieuwsbrief schrijf, weet ik
Een Zaak Van Communicatie heeft een wereldrecord in handen: het bedenken van het langste visitekaartje ter wereld! Hoe het ervan kwam, weet ik niet meer. Het was een van mijn eerste freelance klussen, ik hielp Bram met een probleem: het maken van een eigen bureaubrochure.