Een – letterlijk en figuurlijk – lekker reclameklusje: een brochure over een product schrijven. In dit geval een rokerige, zoute borrelkaas, nieuw in West-Europa. Hoe gaat dat in z’n werk? Via het bureau CMCG word ik naar de klant gestuurd, die ik ontmoet in een
… in Joure. Werkzaam als pr-medewerker van de gemeente Skarsterlân was een groepje vrijwilligers bezig met de promotie van het subtropisch zwembad De Stiennen Flier. Er moest een slogan komen. Mijn bijdrage heeft vele jaren dienst gedaan! Tekst: Jeroen Tollenaar, Een Zaak Van Communicatie In
Vroegûh… toen was internet nieuw. Toen werd internet nog met een hoofdletter geschreven! En toen gingen landen rond de Waddenzee een internationaal kenniscentrum op internet plaatsen, met allerlei goede bedoelingen. Op het moment dat ik aan deze opdracht werkte, had het bureau waar ik werkte
Die goeie oude – mooie – tijd… De regels van Ogilvy waren nog wet, dus zo maakten we een advertentie: creatief concept, opvallend plaatje, pakkende kop en een klinkende bodycopy waarvan ieder woord op een gouden weegschaaltje is afgewogen. O ja, en de toevoegingen die
Als je meer dan twaalf jaar ieder kwartaal een klant en een medewerker van een accountantskantoor interviewt, doorgrond je dat bedrijf zo langzamerhand wel. Voor Van der Veen & Kromhout Registeraccountants en Belastingadviseurs heb ik teksten voor brochures, productleaflets, IM’ers, website, app en nieuwsbrieven geschreven.
Voor de supermarktvakbladen vele advertenties gemaakt volgens het good old macho-principe: snel opvallen. Een pakkende combinatie van kop en plaatje (‘heading’ en ‘visual’ in die wereld), dus samen met de art-director in een hok en brainstormen maar! Behalve voor Grolsch ook voor Mona, Vifit, Campina, De Groene Koe.
In opdracht van: VosLibert (nu: Junction/ChannelUp)
Awkward!
Het moest snel, dus rap inleven in de wereld van tieners en jonge moeders die bijvoorbeeld Hitkrant en CosmoGirl volgen (want lezen doen ze nauwelijks).
Teksten geschreven en een dag later stond de actie online. Share the fun!
Opdrachtgever: Crossmedia Communicatiegroep
Twee jaar achter elkaar heb ik de volledige productie van het jaarverslag van Thuiszorg Het Friese Land mogen verzorgen. Met twee totaal verschillende briefings ontstonden twee totaal verschillende drukwerkjes. Maar wel van dezelfde kwaliteit!
Opmaak: Leon Janssens, Olav Lens, Robert Mijdendorp
Fotografie: Henri Vos en Robert Mijdendorp
Drukwerk: Graphic Support en Schaafsma & Brouwer
Concept, tekst, productie: Jeroen Tollenaar
Het is een leuke, jaarlijks terugkerende klus: de nieuwsbrief van pompenbedrijf Van Heck. De avonturen van Jeroen van Heck inspireren mij tot het vol schrijven van een zakelijke nieuwsbrief – wordt wereldwijd verspreid in drie talen – met een vleugje sfeer van een spannend jongensboek. Dit doe
Productleaflets van Van Heck worden een voor een vernieuwd. De vormgeving gaat in een nieuw jasje van Bootsma Design en de tekst wordt kritisch bekeken door Van Heck en geredigeerd (zonodig herschreven) door Een Zaak Van Communicatie. Doordat ik al jaren de nieuwsbrief schrijf, weet ik
Een Zaak Van Communicatie heeft een wereldrecord in handen: het bedenken van het langste visitekaartje ter wereld! Hoe het ervan kwam, weet ik niet meer. Het was een van mijn eerste freelance klussen, ik hielp Bram met een probleem: het maken van een eigen bureaubrochure.
Biense Dijkstra, piepjong als directeur van Draisma Makkum. Lang voordat zijn bedrijf groot werd, dacht hij al groot: er moest een nieuwsbrief komen. De allereerste; dit is er eentje om in te lijsten. Destijds gemaakt in dienst van Hemmen & Solarz.